انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

مشاوره انتخاب رشته سراسری و آزاد 96 | مشاوره تحصیلی و کنکور در مقاطع مختلف | انتخاب رشته 96 را جدی بگیرید!
انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

مشاوره انتخاب رشته سراسری و آزاد 96 | مشاوره تحصیلی و کنکور در مقاطع مختلف | انتخاب رشته 96 را جدی بگیرید!

معرفی رشته منطق فهم دین

مرکز مشاوره تحصیلی آوای مشاور سعی بر این دارد که جنبه های گوناگون رشته تحصیلی منطق فهم دین را به شما معرفی کند: اعم از معرفی رشته منطق فهم دین ، مشاوره انتخاب رشته منطق فهم دین ، تراز و رتبه قبولی در رشته منطق فهم دین ، آینده شغلی و بازار کار رشته منطق فهم دین ، دروس رشته منطق فهم دین ، بدون کنکور رشته منطق فهم دین و همچنین معرفی پذیرش دانشگاه های دولتی و آزاد در این رشته و غیره ...  

معرفی رشته منطق فهم دین

رشته ی منطق فهم دین یکی از گرایش های رشته فلسفه بوده که زیر گروه علوم انسانی می باشد . همان طور که در مقاله ی مربوط به رشته فلسفه اشاره کردیم ،این رشته به مطالعه ی تمامی امور موجود در عالم هستی می پردازد. رشته ی منطق فهم دین نیز یکی از گرایش های کارشناسی ارشد این رشته بوده که امکان تحصیل را به دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می دهد. متاسفانه این رشته در مقطع کارشناسی ارائه نمی شود و دانشجویان علاقه مند به این رشته پس از گذراندن دوران کارشناسی می توانند در رشته منطق فهم دین به تحصیل بپردازند.

هدف از ارائه رشته ی منطق فهم دین آموزش نظام و دستگاه روشمند و جامع در کشف آموزه های دینی است. در واقع این رشته با اهداف زیر شکل گرفته است:

1-روشمند سازی فرآیند فهم و اکتشاف آموزه های دینی از مدارک معتبر دین

2-تامین انطباق و پویایی معرفت دینی

3-جامع نگری در گستره ی کاربرد روش

4-آسیب شناسی و درستی آزمایی معرفت دینی

5- تربیت نیروی انسانی که بتوانند در موضوعات منطق فهم دین تحقیق کنند و در این زمینه به تولید فکر بپردازند.

6-تربیت اساتید در این زمینه برای مقطع کارشناسی

7-تربیت کارشناسانی که بتوانند دانش و معرفت های حاصل شده را سنجش و ارزیابی کنند.

8- تربیت محققینی که بتوانند شبهات مرتبط را پاسخ گویند.

 

مشاوره انتخاب رشته منطق فهم دین

 

مشاوره انتخاب رشته منطق فهم دین 96-97

انتخاب رشته مانند انتخاب دانشگاه نقشی اساسی در شکل گیری آینده هر شخص دارد، در واقع انتخاب رشته یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیم هایی است که افراد برای ورود به دانشگاه ها باید آن را اتخاذ کنند. انتخاب رشته یکی از مقوله هایی است که اگر اشتباهی در آن صورت بگیرد هیچ بازگشتی برای آن وجود نخواهد داشت، پس داوطلبان باید این مرحله را بسیار جدی بگیرند. یکی از راه هایی که می تواند کمک شایانی در زمینه انتخاب رشته به داوطلبان داشته باشد. مشورت با مشاوران انتخاب رشته و تحقیق و مطالعه در رابطه با رشته دلخواه است.

مرکز آوای مشاور می تواند در هر دو زمینه به شما عزیزان کمک کند. ما در این مقاله سعی داریم به توضیح رشته منطق فهم دین بپردازیم تا داوطلبان متقاضی این رشته بتوانند با دیدی گسترده درباره زوایای مختلف این رشته نسبت به انتخاب آن اقدام نمایند. داوطلبان در صورت بروز هر گونه سوال و مشکل می توانند با مشاوران ما در تماس باشند.

 

بدون کنکور رشته منطق فهم دین

 

بدون کنکور رشته منطق فهم دین 96-97

داوطلبان علاوه بر اینکه از طریق شرکت در کنکور سراسری و در مرحله ی انتخاب رشته می توانند رشته منطق فهم دین را انتخاب نمایند،به صورت بدون آزمون نیز امکان ادامه تحصیل در رشته منطق فهم دین را در دانشگاه هایی مثل دانشگاه آزاد ، دانشگاه غیر انتفاعی ، دانشگاه پیام نور و ... که پذیرش بدون کنکور انجام می دهند دارا می باشند. ثبت نام بدون آزمون در این رشته نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارد یعنی اگر داوطلبی در کنکور شرکت نکرده باشد می تواند در رشته محل های بدون آزمون ثبت نام کند. ثبت نام بدون آزمون رشته منطق فهم دین هر سال بعد از کنکور سراسری و اعلام نتایج نهایی و همزمان با تکمیل ظرفیت دانشگاه ها یعنی در اواخر شهریور شروع می شود و معمولا تا اواخر مهر ادامه دارد.

 

دروس رشته منطق فهم دین

 

دروس رشته منطق فهم دین 96-97

دروس اصلی : معرفت شناسی دینی و فلسفه معرفت ، کلیات منطق فهم دین ، روش شناسی فهم دین ، فلسفه فقه ، روش شناسی تطبیقی اجتهاد ، روش شناسی تطبیقی علم کلام اسلامی ، روش شناسی فلسفه اسلامی ، فلسفه و نظام اخلاق اسلامی ، روش شناسی تطبیقی اخلاق در مکتب اخلاقی اسلام ، قواعد استنباط اخلاق دینی ، علم اصول ، سمینار.

دروس اختیاری : زبان شناسی و فلسفه زبان ، منطق جدید، زبان شناسی متون اسلامی ، مطالعات تطبیقی منطق فهم دین در جهان اسلام و جهان مسیحیت و غرب ، روش های احراز سنت ، قواعد فقیهه و فلسفه قواعد فقهی ، روش شناسی عرفان نظری ، روش شناسی دین پژوهی ، مبانی روش شناسی مطلوب اخلاق اسلامی ، متد روش شناسی تحقق و تادب اخلاقی.

تراز و رتبه قبولی در رشته منطق فهم دین 96-97

جهت اطلاعات بیشتر در مورد تراز قبولی با مشاورین مرکز و یا به سایت سنجش مراجعه نمایید.

 

آوای مشاور

 

 

جهت مشاوره تحصیلی و یا اطلاعات بیشتر در مورد رشته منطق فهم و دین با شماره

1978 907 909 ازسراسر کشور از تلفن ثابت

و بدون گرفتن پیش شماره تماس حاصل نمایید .

ساعات پاسخگویی مرکز از 8 صبح الی 12 شب می باشد.(همه)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.