انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

مشاوره انتخاب رشته سراسری و آزاد 96 | مشاوره تحصیلی و کنکور در مقاطع مختلف | انتخاب رشته 96 را جدی بگیرید!
انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

مشاوره انتخاب رشته سراسری و آزاد 96 | مشاوره تحصیلی و کنکور در مقاطع مختلف | انتخاب رشته 96 را جدی بگیرید!

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96-97

مرکز مشاوره تحصیلی آوای مشاور سعی بر این دارد که جنبه های گوناگون تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را به شما معرفی کند اعم از : نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ، زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ، شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ، و غیره ...  

 

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

 

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96-97

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری هر ساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برای دانشگاه های دولتی اعلام می شود. همان طور که در مقاله ی مربوط به تکمیل ظرفیت اشاره کردیم ، تکمیل ظرفیت مختص داوطلبانی است که در کنکور سراسری همان سال شرکت کرده و یا قصد داشته باشند بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه های دولتی راه پیدا کنند. یعنی اگر داوطلبی در کنکور سال 95 شرکت کرده باشد ،حق شرکت در تکمیل ظرفیت سال 96 را نخواهد داشت زیرا داوطلب باید در کنکور سال 96 شرکت کرده باشد تا بتواند در تکمیل ظرفیت سال 96 شرکت کند.

تکمیل ظرفیت در دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری به صورت مجزا اعلام می شود. تکمیل طرفیت دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org و تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری از طریق سایت sanjesh.org اطلاع رسانی می شود.

دانشگاه های سراسری مانند : روزانه – شبانه – غیر انتفاعیپیام نور و پردیس خودگردان در صورت وجود ظرفیت در هنگام تکمیل ظرفیت می توانند اعلام ظرفیت کنند تا داوطلبان به صورت مجدد برای انتخاب رشته و ثبت نام در این دانشگاه ها اقدام کنند.

 

نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

 

نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96-97

داوطلبان در این مرحله اولین کاری که باید انجام دهند ، مراجعه به سایت سازمان سنجش و دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت برای اطلاع از رشته محل هایی است که اعلام ظرفیت کرده اند. دفترچه ی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مانند دفترچه انتخاب رشته اولیه می باشد که در آن رشته ها در هر گروهی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ) که باشند دارای کد هستند، که داوطلب باید همانند انتخاب رشته اولیه کد رشته و کد محل را یادداشت نموده و انتخاب رشته ای دوباره انجام دهد. داوطلبان باید توجه داشته باشند که انتخاب ها باید فقط بر اساس علاقه اولویت بندی شود نه چیز دیگر! بعد از اولویت بندی انتخاب ها و وارد کردن در لیست انتخاب رشته و پایان این مرحله داوطلب باید کد رهگیری را دریافت و یادداشت نموده و تا پایان مراحل ثبت نام نزد خود نگه دارد.

 

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

 

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96-97

طبق اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ 96/8/21 ،لیست رشته ها و دانشگاه هایی که در مرحله ی تکمیل ظرفیت اعلام ظرفیت می کنند در تاریخ 30 آبان منتشر خواهد شد. ( این زمان معمولا تا اواسط آذر ماه تمدید خواهد شد ) در مرحله ی تکمیل ظرفیت معمولا دانشگاه هایی تعلام ظرفیت می کنند که ظرفیت آنها در انتخاب رشته اولیه در بعضی رشته ها تکمیل نشده باشد.

 

شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

 

شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96-97

در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری افرادی می توانند ثبت نام کنند که در جلسه آزمون سراسری سال 96 حضور داشته باشند ،البته افرادی که قصد داشته باشند در رشته هایی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو دارند ، ثبت نام کنند ، نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، که این رشته ها معمولا در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی ارائه می شود.

یکی از اصلی ترین شرایط شرکت در کنکور سراسری و تکمیل ظرفیت این آزمون ، دارا بودن دیپلم 4 ساله نظام قدیم ،دیپلم و پیش دانشگاهی و دیپلم و فوق دیپلم می باشد.

یکی دیگر از نکات مهم در تکمیل ظرفیت قبولی داوطلبانی است که در رشته محل های روزانه پذیرفته می شوند.

این افراد اگر قصد شرکت در کنکور سراسری سال 97 را داشته باشند، حق ثبت نام در این کنکور را نخواهند داشت.

این شرط فقط مختص داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی روزانه در سال 97 را دارند.

نکته: اگر در کنکور سراسری سال 96 شرکت کردید و در یک رشته محل قبول شدید ، و با شرکت در تکمیل ظرفیت همان سال در رشته محل دیگری پذیرفته شدید ، قبولی اولیه شما از بین خواهد رفت ، به همین انتخاب رشته در مرحله ی تکمیل ظرفیت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

آوای مشاور

 

 

جهت مشاوره تحصیلی و یا اطلاعات بیشتر در مورد تکمیل ظرفیت کنکور سراسری با شماره

1978 907 909 ازسراسر کشور از تلفن ثابت

و بدون گرفتن پیش شماره تماس حاصل نمایید .

ساعات پاسخگویی مرکز از 8 صبح الی 12 شب می باشد.(همه)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.