انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

مشاوره انتخاب رشته سراسری و آزاد 96 | مشاوره تحصیلی و کنکور در مقاطع مختلف | انتخاب رشته 96 را جدی بگیرید!
انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

انتخاب رشته 96 | مشاوره تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد -

مشاوره انتخاب رشته سراسری و آزاد 96 | مشاوره تحصیلی و کنکور در مقاطع مختلف | انتخاب رشته 96 را جدی بگیرید!

ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98

مرکز مشاوره تحصیلی آوای مشاور سعی بر این دارد که جنبه های گوناگون ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را به شما معرفی کند اعم از : اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، نکات مهم در ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، و غیره ...  

ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98

1- روند کلی ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، انتخاب رشته و اعلام نتایج آزمون به صورت اینترنتی می باشد ، به همین دلیل ثبت نام و همچنین دریافت کلیه اطلاعات از طریق سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir امکان پذیر است.

2- هزینه ی ثبت نام برای هر گروه امتحانی مبلغ 330000 ریال است. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به پرداخت هزینه اقدام کند. وجهی که پرداخت می گردد به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود.

3- داوطلبی که می خواهد در 2 گروه امتحانی شرکت کند باید 2 بار مبلغ مذکور را تحت عنوان 1- پرداخت هزینه –رشته اول از یک گروه  2- پرداخت هزینه  – رشته دوم از یکی از 3 گروه باقی پرداخت نمایند.

5- داوطلب بعد از وارد کردن کد ملی ،گزینه ی مربوط به پرداخت الکترونیکی را انتخاب کرده و وارد صفحه مربوط به پرداخت می شود. در این مرحله باید پرداخت برای رشته اول از یک گروه انجام می شود و تایید نهایی زده شود. بعد از پرداخت داوطلب باید مجددا وارد سامانه اسنترنتی شود و با وارد کردن مجدد کد ملی هم از وضعیت پرداخت خود برای رشته اول اطلاع پیدا کند و هم به انتخاب رشته دوم ،" پرداخت هزینه آزمون برای رشته دوم " را انتخاب و مراحل قبلی را مجددا تکرار نمایند.

5- بعد از فرآیند پرداخت ، گزینه ثبت نام فعال می شود و داوطلب باید فرم ثبت نام خود را تکمیل نماید.

الف) مشخصات شناسنامه ای : همزمان با وارد کردن اطلاعات و مشخصات شناسنامه ای ، داوطلب باید مدارکی که قبلا اسکن کرده به صورت اینترنتی ارسال کند.

ب) مشخصات آدرس و تماس: در این قسمت استان، شهر ، آدرس پستی ، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی وارد می شود.

ج) مشخصات سهمیه ای : در این قسمت با توجه به توضیح سهمیه ها نوع سهمیه آزاد ، رزمنده و ...تکمیل می شود.

د) مشخصات آموزشی ، رشته امتحانی و حوزه امتحانی : شامل مقطع ، رشته و دانشگاه محل تحصیل ،شروع و پایان تحصیل ، وضعیت نظام وظیفه ، انتخاب رشته امتحانی مورد نظر و... تکمیل می شود.

ه) اطلاعات کد رهگیری و ثبت نام : بعد از تکمیل فرم ثبت نام تا انتها و زدن کلید تایید نهایی به جدول دریافت کد رهگیری 16 رقمی می رسیم که این مرحله به منزله ی ثبت نام نهایی بودن و یاد داشت کردن کد رهگیری و پرینت از فرم ثبت نام امری الزامی می باشد.

6- در صورتی که داوطلبان در یک رشته ثبت نام کرده و بعد از تکمیل مراحل ثبت نام ، تصمیم به انتخاب رشته دوم بگیرند، در این صورت باید گزینه ی ویرایش فرم ثبت نام را انتخاب کنند و اقدام به انتخاب رشته دوم نمایند و تمامی مراحل را تا تایید نهایی انجام دهند.

7- داوطلب باید همزمان با ثبت نام مدارک اسکن شده خود را به صورت اینترنتی به همان آدرس ذکر شده ارسال نمایند.

8- آزمون کلیه رشته ها در شهر های اراک ، اردبیل، ارومیه ، اصفهان ، اهواز ، ایلام ، بوشهر ، بندرعباس ، بیرجند، تبریز ، تهران ، خرم آباد ، رشت ، زاهدان ، زنجان ، ساری ، سمنان ، سنندج ، شیراز ، شهر کرد ، قزوین ، قم ، کاشان ، کرمانشاه ، کرمان ، گرگان ، مشهد ، همدان ، یاسوج ، یزد برگزار می شود و داوطلب باید در ردیف محل امتحان یکی از شهرهای ذکر شده را به عنوان حوزه امتحانی انتخاب کند. محل آزمون جدا از دانشگاه محل تحصیل است و هیچ گونه ارتباطی به محل تحصیل ندارد.

 

نکات مهم در ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

نکته: بعد از اتمام مراحل ثبت نام و ویرایش ، به هیچ عنوان حوزه ی امتحانی تغییر نخواهد کرد.

9- دریافت کد رهگیری به منزله ثبت نام کارشناسی ارشد اولیه و ارسال اطلاعات و تصویر مدارک اسکن شده توسط داوطلب می باشد و به هیچ عنوان مجوزی جهت شرکت در جلسه آزمون و یا تایید اطلاعات یا مدارک ارسالی وی محسوب نمی شود.

نکاتی که داوطلبان بعد از آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید به آن توجه کنند

1- بعد از برگزاری آزمون طبق زمان اعلام شده و قبل از انتخاب رشته و محل تحصیل ،به دلیل آگاهی داوطلب از وضعیت علمی خود ، کارنامه اولیه که دارای نمره کتبی می باشد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

2- بر اساس نمره به دست آمده و کسب حد نصاب لازم ، تعدادی از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته و محل تحصیل می شوند که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید در زمان تعیین شده نسبت به انتخاب رشته محل اقدام نمایند. عدم انتخاب رشته در زمان تعیین شده به منزله ی انصراف از این مرحله می باشد.

3- صدور کارت شرکت در آزمون و کارنامه اولیه بر اساس اطلاعاتی است که داوطلب در فرم ثبت نام وارد کرده به معنی مجوز حضور در جلسه امتحان بوده و به معنی تایید شرایط ، مدارک و اطلاعات اعلام شده از سوی داوطلب توسط سازمان سنجش و آموزش پزشکی نمی باشد.

4- ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و فرآیند انتخاب محل تحصیل ، در اطلاعیه هایی توسط سازمان سنجش اعلام می شود.

5- داوطلب در هنگام انتخاب رشته محل در صورت کسب نمره لازم مجاز است کلیه دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو را به ترتیب علاقه ، شرایط فردی و اولویت انتخاب نماید و در اولین رشته محلی که نمره قبولی را کسب کند پذیرفته می شود.

6- متقاضیان رشته ی حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین توجه داشته باشند که پذیرفته شدگان این رشته در حین تحصیل باید یک دوره کار آموزی تابستانی به مدت شش هفته به صورت عملی در یکی از مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت بگذرانند.

7- دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس امکاناتی که دارند ،خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهند. داوطلبان باید برای اطلاعات درباره خوابگاه به سایت دانشگاه مورد نظرشان مراجعه کنند .

نکات مهم در ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98

1- آزمون کارشناسی ارشد به صورت یک مرحله ای برگزار می شود.

2- کسانی که در آزمون سال 96 وزارت بهداشت شرکت کرده و بعد از پذیرفته شدن در دانشگاه هایی که تحصیل در آن ها رایگان بوده ثبت نام نکرده یا انصراف داده اند به دلیل محرومیت یک ساله حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را ندارند.

3- کسانی که دارای طرح نیروی انسانی هستند و از فرصت خود یک بار استفاده کرده اند مجاز به شرکت در این آزمون نمی باشند.

4- در آزمون کارشناسی ارشد داوطلب می تواند با توجه به مدرک کارشناسی در دو رشته امتحانی شرکت نماید. هر داوطلب می تواند فقط یک رشته از هر یک از چهار گروه و حداکثر 2 رشته از دو گروه متفاوت را ثبت نام نموده و در آزمون شرکت کند. یعنی مجاز به انتخاب دو رشته از یک گروه نمی باشد.

5- داوطلب باید قبل از پرداخت هزینه ،دفترچه راهنما را به خوبی مطالعه کرده و تحقیقات لازم را در باره ی یک رشته یا مجموعه به دست آورد.

6- داوطلب باید شخصا اقدام به تکمیل اطلاعات و مدارک خود کند ، در صورت عدم تکمیل فرم توسط داوطلب ،مسئولیت هرگونه اشتباه در تکمیل فرم و ارسال مدارک به عهده داوطلب می باشد.

7- به دلیل اینکه کلیه مدارک داوطلب بعد از پذیرفته شدن توسط دانشگاه اخذ می شود ، داوطلبان در هنگام تکمیل فرم ، باید اطلاعات خود را به درستی وارد کنند. در غیر این صورت عواقب آن بر عهده داوطلب خواهد بود.

8- بعد از انتخاب رشته و ثبت نام نهایی در آزمون ، در هیچکدام از مراحل تغییر رشته امتحانی ، امکان پذیر نمی باشد.

9- دانشجویان غیر ایرانی بورسیه برای شرکت در آزمون باید مجوز و معرفی نامه لازم را از مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت دریافت کنند.

10- به دلیل اینکه داوطلبان باید تا تاریخ 97/6/31 فارغ التحصیل شوند ،کسانی که بعد از این تاریخ فارغ التحصیل می شوند مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند.

11- متقاضیانی که قصد شرکت در رشته های امتحانی پرستاری مراقبت های ویژه ، تکنولوژی گردش خون ، پرستاری اورژانس و پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان را دارند باید سابقه 2 سال کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بالینی و بیمارستانی داشته باشند. اگر این سابقه در بخش های خصوصی و یا مربوط به گذراندن دوره طرح نیروی انسانی در بیمارستان باشد قابل قبول خواهد بود.

اطلاعات مهم مورد نیاز داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

1- اعلام شماره تلفن ، آدرس و ایمیل توسط داوطلب به منزله ی اطلاع رسانی از طریق مرکز سنجش و آموزش پزشکی نیست بلکه خود داوطلب باید از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

2- داوطلبان در صورت داشتن سوال می توانند سوالات خود را به آدرس arshad@sanjeshp.ir ارسال کنند.

3- به دلیل اینکه تنها مرجع مربوط به کارشناسی ارشد فقط سامانه اینترنتی sanjeshp.ir می باشد،داوطلبان باید به طور مرتب به این سامانه مراجعه کرده تا از وجود هرگونه تغییر و اعلام مورد جدید آگاهی پیدا کنند.

4- آوردن تلفن همراه ،ماشین حساب ، پیجر ، وسایل الکترونیکی ،کیف ، ساک ، یادداشت ،برگه و ...در جلسه آزمون ممنوع می باشد.

5- آزمون زبان که شامل درک متون و واژگان عمومی زبان در سطح انگلیسی upper intermediat (متوسط به بالا ) است در کلیه رشته ها برگزار خواهد شد.

 

اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97-98

1- بر اساس آئین نامه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ، هر گونه انتقال ،تغییر رشته و یا جا به جایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع می باشد. پس داوطلبان باید با آگاهی کامل و بر اساس شرایط شخصی و علاقه اقدام به انتخاب رشته محل تحصیل نمایند.

2-کسانی که در سال 97 آزمون وزارت بهداشت را شرکت کرده و در دانشگاه ها و مراکزی که تحصیل در آنها رایگان می باشد پذیرفته شوند، بعد از ثبت نام یا عدم ثبت نام در دانشگاه از ادامه تحصیل انصراف دهند، مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 98 نمی باشند.

4- امکان دارد که پذیرفته شدگان این آزمون با توجه به تشخیص گروه تخصصی مربوطه ، ملزم به گذراندن تعدادی واحد درسی به عنوان دروس جبرانی یا پیش نیاز قبل از دوره اصلی باشند.

5- در صورت ثبت نام نکردن تعدادی از پذیرفته شدگان و خالی ماندن ظرفیت دانشگاه ها ،مرکز سنجش و آموزش پزشکی در خصوص جایگزینی ظرفیت های باقی مانده هیچگونه تعهدی ندارد.

 

اوایل دی ماه 96
اولین اطلاعیه در رابطه با زمان ثبت نام و برگزاری آزمون

نیمه دوم بهمن ماه 96
قرار دادن دفترچه راهنمای آزمون

اوایل اسفند ماه 96
ثبت نام آزمون و ارسال مدارک اسکن شده به صورت اینترنتی

اواخر فروردین 97
ویرایش تصحیح اطلاعات داده شده توسط داوطلبان

اواخر اردیبهشت 97
اطلاعیه-در صورت وجود موارد جدید

نیمه دوم تیرماه 97 توزیع کارت ورود به جلسه آزمون –برگه راهنما و سایر اطلاعات مربوط به اجرای آزمون

نیمه دوم تیرماه 97
برگزاری آزمون

اواخر تیر ماه 97
اعلام کلید اولیه

اواخر تیر ماه 97
مهلت ارسال اعتراض به سوالات آزمون فقط به صورت اینترنتی

اوایل مرداد ماه 97
اعلام کلید نهایی

نیمه دوم مرداد ماه 97 اعلام اسامی دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت پذیرش – اعلام کارنامه علمی مرحله اول

اوایل مرداد ماه 97 زمان مراجعه متقاضیان واجد شرایط استفاده از آئین نامه استعداد درخشان به دانشگاه محل تحصیل

نیمه دوم مرداد ماه 97
انجام انتخاب رشته محل

اواسط مرداد ماه 97 مهلت ارسال اسامی واجدین شرایط استفاده از آئین نامه استعداد درخشان( با آزمون و بدون آزمون) توسط دانشگاه محل تحصیل به مرکز سنجش آموزش پزشکی

اواخر مرداد ماه 97
اعلام اسامی متقاضیان دانشگاه شاهد- بقیة الله- ارتش (جهت برگزاری مرحله دوم)

اواخر مرداد ماه 97
برگزاری مرحله دوم متقاضیان دانشگاه شاهد – بقیة الله- ارتش

اواسط شهریور ماه 97
اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان – کارنامه نهایی

نیمه دوم شهریور ماه 96
ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه ها

نکته : در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای در رابطه با آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 97 منتشر نشده و زمان بندی جدول فوق بر اساس پیش بینی آوای مشاور طبق روال سال های گذشته می باشد.

آوای مشاور

 

 

جهت مشاوره تحصیلی و یا اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت با شماره

1978 907 909 ازسراسر کشور از تلفن ثابت و بدون گرفتن پیش شماره تماس حاصل نمایید .

ساعات پاسخگویی مرکز از 8 صبح الی 12 شب می باشد. (همه)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.